T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / AYVACIK - Atatürk İlkokulu

Haberler

Mrt

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ “KELİME TÜRETME” OYUNU

Okulumuzda bu kapsamsa gerçekleştirilen “Dilimizin Zenginlikleri Projesi" mart ayı çalışmaları etkili bir şekilde devam etmektedir. Mart Ayı Masal Okumaları çalışmalarından biri “Kelime Türetme” oyunudur.

Kelime Türetme Oyunu, için iki öğrenci tahtaya kaldırılmalıdır. İlk öğrencinin söyleyeceği kelimenin son harfiyle ikinci öğrenci önceden belirlenen bir süre içinde yeni bir kelime türetmeye çalışmalıdır. Tüm kelimeler proje kapsamında yeni öğrenilen kelimelerden seçilmelidir. Aynı kelime iki defa söylenmemelidir. Her yeni kelime için ikinci öğrencinin hanesine puan yazılır. Bu uygulama ile öğrenciler kelimelerin söylenişlerini de tekrar ederek pekiştirirler.

Bu süreçte eğlenerek öğrenen öğrencilerimize ve projemizin yürütülmesinde emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Mrt

RAMAZAN GIDA KOLİSİ YARDIMI

Okulumuz anasınıfı öğrencilerimizle dayanışma, yardımlaşma ve paylaşma ayı olan Ramazanda ihtiyaç sahiplerinin yüzünü güldürmek, gönüllerine dokunabilmek ve çocuklar için de farkındalık oluşturabilmek için öğretmenimiz Merve AYDIN ve öğrenci velilerimizin destekleriyle Ramazan gıda kolisi hazırladık. Öğrencilerimizle oluşturduğumuz kolileri ihtiyaç sahibi ailelere ulaştırdık.

Yardımlaşmanın en güzel örneklerinin sergilendiği okulumuzda bize destek olan öğrenci velilerimize, küçük dokunuşlarıyla kolileri hazırlayan anasınıfı öğrencilerimize ve bu sürecin yaşanmasında emeği geçen anasınıfı öğretmenimize çok teşekkür ederiz.

Mrt

İSTİKLAL MARŞI GÜZEL OKUMA YARIŞMASI

12 Mart İstiklal Marşı’nın Kabulünün 103. yıldönümü ve Mehmet Akif Ersoy’u Anma günü programı sebebiyle İstiklal Marşının iki kıtasını en güzel okuyan öğrencimiz belgelerini ve hediyelerini almıştır. İstiklal Marşını güzel okuyan öğrencilerimizi tebrik eder başarılar dileriz.

Mrt

2023-2024 YILI E-TWİNNİNG OKUL ETİKETİ ÖDÜLÜ

Okulumuz tüm şartları sağlayarak yapılan başvuru sonunda 2023-2024 yılı eğitim-öğretim döneminde yeniden "eTwinning Okulu" olma hakkı kazandı.

-eTwinning'in temel unsurları olarak tanınan eTwinning Okulları; eTwinning'in okul politikalarına, uygulamalarına ve mesleki gelişim fırsatlarına entegre edilme yollarına odaklanılarak eTwinning'e olan bağlılıkları ve katılımları için ödüllendirilirler.

-eTwinning Okulları, kendi topluluklarında öncü ve itici güçler olarak, genellikle okulun gelişimi için daha fazla fırsat arayan Avrupa düzeyinde tanınan liderlerdir.

-eTwinning Okulları, ortak liderlik taahhüdünde bulunmuşlardır.

-eTwinning Okulları; işbirliğine, paylaşmaya ve ekip çalışmasına güçlü bir bağlılık sergilerler.

-eTwinning Okullarındaki öğrenciler, değişimin temsilcileridir.

-eTwinning Okulları, diğer okullar için model teşkil ederler.

-eTwinning Okulları, kapsayıcı ve yenilikçi öğrenme kurumlarıdır.

-Bize bu gururu yaşatan öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Mrt

12 MART İSTİKLAL MARŞI’NIN KABULÜ VE

 MEHMET AKİF ERSOY’U ANLAM GÜNÜ OKUL TÖRENİ

12 Mart İstiklal Marşı’nın Kabulünün 103. yıldönümü ve Mehmet Akif Ersoy’u Anma günü programı okul müdürümüz, okul müdür yardımcımız, öğretmenlerimiz ve öğrencilerimizin katılımı ile yapılmıştır.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başlayan program, Mehmet Akif Ersoy ve İstiklal Marşının nasıl yazıldığını anlatan videolar, şiirlerin okunması, “Vatan Marşı” gösterisi, tüm okul öğrencileri tarafından gerçekleştirilen “İstiklal Marşı Nedir? etkinliği ve İstiklal Marşı’nı en güzel okuyan sınıf birincisi öğrencilerimize ödüllerinin verilmesiyle programımız sona ermiştir.

Programda emeği geçen tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.

Mrt

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ MART AYI MASAL OKUMALARI

“ANLAMINI BUL” ETKİNLİĞİ

Masal okumaları, çocukların hayal güçlerini geliştirmek, dil becerilerini güçlendirmek ve onlara iyi ahlak ve değerler öğretmek için harika bir yoldur. Masallarda geçen olağanüstü olaylar ve karakterler, çocukların hayal güçlerini harekete geçirebilir. Masalların akıcı dilleri, çocukların dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.

Okulumuzda bu kapsamsa gerçekleştirilen “Dilimizin Zenginlikleri Projesi" mart ayı çalışmaları etkili bir şekilde devam etmektedir. Mart Ayı Masal Okumaları çalışmalarından biri olan “Anlamını Bul” etkinliğidir.

Anlamını Bul, bir kelime oyunudur. Seçilen masallar klasik tabu oyunu şeklinde kâğıtlara yazılır. Masalın adını çağrıştıran kelime ya da karakterler daha küçük puntolarla ipucu olarak alt kısımda yer alır. Seçilen kâğıtlar öğrenciler tarafından anlatılır diğer çocuklar tahmin etmeye çalışır.

Bu süreçte eğlenerek öğrenen öğrencilerimize ve projemizin yürütülmesinde emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Mrt

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ MART AYI

MASAL OKUMALARI ÇALIŞMALARI PLANI

1. ANLAMINI BUL ETKİNLİĞİ (1-8 MART)

1. Seçilen masallar klasik tabu oyunu şeklinde kâğıtlara yazılır.

2. Masalın adını çağrıştıran kelime ya da karakterler daha küçük puntolarla ipucu olarak alt kısımda yer alır.

3. Seçilen kâğıtlar öğrenciler tarafından anlatılır diğer çocuklar tahmin etmeye çalışır.

 

2. KELİME TÜRETME ETKİNLİĞİ (11-15 MART)

Kelime Türetme Oyunu için iki öğrenci tahtaya kaldırılmalıdır. İlk öğrencinin söyleyeceği kelimenin son harfiyle ikinci öğrenci önceden belirlenen bir süre içinde yeni bir kelime türetmeye çalışmalıdır. Tüm kelimeler proje kapsamında yeni öğrenilen kelimelerden seçilmelidir. Aynı kelime iki defa söylenmemelidir. Her yeni kelime için ikinci öğrencinin hanesine puan yazılır. Bu uygulama ile öğrenciler kelimelerin söylenişlerini de tekrar ederek pekiştirirler.

 

3. KARE BULMACA ETKİNLİĞİ (18-22 MART)

İlk sözcük bulmacanın içine yerleştirilmelidir. Bu sözcüklerden hareket ederek belirlenen diğer sözcüklerin doğru bir şekilde boş karelere yerleştirilmesi sağlanır. Öğretmen ilk uygulamayı kendisi yapmalıdır. Amaç kelimelerin doğru yerleştirilerek öğrenci dikkatinin kelime üzerine çekilmesidir.  Sözcük oluşturmayla öğrencilerin harf kelime analizi yapmaları ve kelimeleri daha iyi tanımaları sağlanır.

 

4. PAZEN TAHTA KARTI, FİGÜRLERLE VE MANYETİK TAHTA İLE MASAL ANLATMA ETKİNLİĞİ (1-29 MART)

Öğretmen hikâye kartları ve figürlerini sırasına göre pazen Tahtaya yerleştirerek hikâyeyi anlatılmalıdır. Her hikâye kartı ve figür gösterildikten sonra pazen tahtanın cebine konularak kaldırılır ve yerine yenisi yerleştirilir. Böylece bütün hikâye kartları ve figürler, hikâyenin sonuna kadar pazen tahtada bulundurulmamış olur. Pazen tahtanın cebinde bulunan figürleri kullanarak çocuklar da yeni hikâyeler anlatabilirler. Böylece çocukların yaratıcılıkları desteklenmiş olur.

Ayrıca istediğiniz her hikâyenin resmini çizip, arkasına mıknatıs yapıştırarak manyetik bir tahta yardımıyla hikâye anlatma saatini ilgi çekici hale bir hale getirebilirsiniz.

Mrt

Okulumuzda Değerler Eğitimi Şubat Ayı kapsamında  “Sabır“ 4. sınıflarımızda değerlerimizi somutlaştırmak ve yaparak yaşayarak öğrenmenin gerçekleşmesi adına “Sabret ve Kazan” etkinliği gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında çocuklara kapalı paketler verilmiş ve bir haftalık süre zarfında asla açmadan beklenilmesi gerektiği yönergesi verilmiştir. Sabredip bekleyen tüm çocuklarımız hediyelerine ulaşmıştır. Okulumuzda bu kapsamda çalışmalar yürüten Din kültürü Öğretmenimiz Hami IRMAK’ a, Özel Eğitim Öğretmenlerimiz Esma DAĞ UYAR ve Elif ŞENTÜRK YILMAZ’ a ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Mrt

İMAM HATİP ORTAOKULU BİLGİLENDİRME ZİYARETİ

İmam Hatip okullarını öğrenci ve velilere doğru tanıtmak, okullarının misyon, vizyon ve hedeflerine uygun olarak işbirliğine dayalı tanıtım ve yöneltme faaliyetlerinde bulunmak, öğrencileri ilgi ve kabiliyetleri doğrultusunda bilgilendirmek, aynı zamanda öğrencilere kariyer planlamaları konusunda rehberlik ve danışmanlık desteği sunmak amacıyla Ayvacık İmam Hatip Ortaokulu Müdürü Sunay Akhisarlı ve öğrencileri tarafından okulumuzda 4. sınıflara bilgilendirme ziyareti gerçekleştirildi. İmam Hatip Ortaokulu Müdürü Sunay Akhisarlı ve öğrencilerine teşekkür ederiz.

Mrt

“DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ” KAPSAMINDA “ATASÖZLERİ/DEYİMLER SERGİSİ”

Atasözleri ve deyimlerimiz, binlerce yıllık birikimin ürünü olarak dilimizin ve kültürümüzün en önemli hazinelerindendir. Bu değerli sözler, sadece geçmişten gelen bilgeliği değil, aynı zamanda dilimizin inceliklerini ve zarifliğini de yansıtır. Mücevher gibi değerli olan atasözleri ve deyimlerimiz, ortak değerlerimiz olarak kuşaktan kuşağa aktarılarak yaşatılmaktadır. Yeni nesillere bu değerlerimizi öğretirken sadece ezberletmekten öte, onları yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlamak çok önemlidir. Bu şekilde, atasözleri ve deyimler hafızalarda daha kalıcı bir yer edinir ve hayatımızın doğal bir parçası haline gelir. Bu bağlamda, öğrencilerimizin deyim ve atasözlerini canlandırarak ürünler ortaya koymalarına imkan tanıyan çalışmalar son derece önemlidir.

Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında okulumuzda öğretmen ve öğrenciler tarafından “Deyimler/Atasözleri Sergisi” düzenlenmiştir. Sergi açılışımıza İlçe Milli Eğitim Müdürümüz İsmail YİĞİT ve Şube Müdürümüz Halil İbrahim YAMAN katıldı. İlçe Milli Eğitim Müdürümüz ve Şube Müdürümüz eserleri tek tek inceleyerek öğrencilerle deyimler ve atasözleriyle ilgili sohbet ederek sergide emeği geçen herkese teşekkür etti.

Şbt

“DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ” KAPSAMINDA “ATASÖZLERİ/DEYİMLER SERGİSİ” DAVETİ

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında 28 Şubat 2024 tarihinde okulumuzda öğretmen ve öğrenciler tarafından düzenlenecek olan “Deyimler/Atasözleri Sergimizde” sizleri de aramızda görmekten onur duyarız.

Şbt

“DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ” KAPSAMINDA “DRAMA İLE ATASÖZLERİ/DEYİMLER ANLATMA” ETKİNLİĞİ

Millî Eğitim Bakanlığımız tarafından yürütülen “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.

Şubat ayı çalışması olarak drama etkinliği ile öğrencilerimizin atasözü ve deyimlerle tanışmaları ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Dilimizin Zenginlikleri Projesi” kapsamında uygulanan “Drama ile Atasözü/ Deyim Anlatma Etkinliğinde” öğrencilerimiz eğlenceli zaman geçirdiler. Öğretmen ve öğrencilerimize çalışmalarından dolayı teşekkür ederiz.

Şbt

MATEMATİK SEFERBERLİĞİ KAPSAMINDA "HER YERDE MATEMATİK"

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), TÜBİTAK ve üniversiteler iş birliğinde, matematik dersinin öğrenimini günlük yaşam becerilerine uyarlayarak hem öğrenimini kolaylaştıracak hem de öğrencilerin bu dersi küçük yaştan itibaren sevmelerini sağlayacak proje için okulumuz 4/A sınıf öğretmeni Nurcan GÜNER ÖZGÜR ve öğrencileri “Matematik Konulu Resfebe” çalışmaları düzenlemiştir.

Şbt

“DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ” KAPSAMINDA “ANLAT BAKALIM” ETKİNLİĞİ

Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamında şubat ayı Deyimler ve Atasözleri Okumaları etkinliklerinden olan “Anlat Bakalım” etkinliği yapıldı. Öğrenciler deyimler ve atasözlerinin içinde geçen kelimelerden kendilerine sessizce söylenen kelimeyi mimikler ve beden dili ile arkadaşlarına anlattılar. Etkinlik sayesinde öğrenciler, yeni kelimeleri eğlenceli bir şekilde öğrenerek sözcük dağarcıklarını zenginleştirdiler. Öğretmen ve öğrencilerimize çalışmalarından dolayı teşekkür ederiz.

Şbt

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ ATASÖZLERİ/DEYİM RESİMLEME ETKİNLİĞİ

Atasözü/Deyim Resimleme Etkinliği 

“Atasözü/Deyim Resimleme Etkinliği” atasözleri ve deyimlerin daha etkili bir şekilde öğrenilmesini ve anlaşılmasını sağlayan bir etkinliktir. Bu etkinlikte, öğrenciler atasözleri ve deyimleri resimleyerek, onların anlamlarını ve mesajlarını daha iyi kavrarlar.

 

Atasözü/Deyim Resimleme etkinliği genellikle şu adımlarla gerçekleştirilir:

1.      Atasözü/deyim seçimi: Öğretmen ya da öğrenciler belirli bir atasözü veya deyim seçer.

2.      Anlamın anlaşılması: Seçilen atasözü/deyimin anlamı sınıfta ya da gruplar halinde tartışılır. Öğrenciler atasözü/deyimin ne anlama geldiğini anlamaya çalışırlar.

3.      Resim oluşturma: Öğrenciler, seçtikleri atasözü/deyime uygun bir resim oluştururlar. Bu resimde atasözü/deyimin anlamını görsel olarak ifade etmeye çalışırlar.

4.      Sunum: Öğrenciler hazırladıkları resimleri okulda sergilenecekleri bir alanda sunarlar. Sunum sırasında resimlerini ve seçtikleri atasözü/deyimin anlamını diğer öğrencilere açıklarlar.

Etkinliğin Faydaları

·         Atasözü/Deyim Resimleme Etkinliği, öğrencilerin atasözleri ve deyimleri daha etkili bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olur. Resimler sayesinde, öğrenciler atasözleri ve deyimlerin anlamlarını ve mesajlarını daha iyi kavrarlar.

·         Etkinlik, öğrencilerin yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini geliştirir. Öğrenciler, seçtikleri atasözü veya deyimi resimlemek için kendi kompozisyonlarını hazırlarlar. Bu sayede, öğrencilerin yaratıcılıkları ve hayal güçleri gelişir.

Okulumuzda “Dilimizin Zenginlikleri Şubat Ayı Faaliyet Planı” içinde yer alan “Atasözleri/Deyimler Resimleme” Etkinliğimiz başarıyla tamamlanmıştır. Emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.