T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / AYVACIK - Atatürk İlkokulu

Haberler

Ara

Sevgili Aileler, Millî Eğitim Bakanı Yusuf TEKİN tarafından 1 Kasım 2023 tarihinde "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" tanıtılmıştır. Bu kapsamda; çocuklarımızın dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşması ve düşünce dünyasını geliştirmesi amacıyla okul öncesi eğitimden başlayarak tüm eğitim kademelerinde söz varlığını zenginleştirmeyi sağlayacak çeşitli çalışmalar uygulanacaktır. Söz varlığı kişinin dünyaya gelmesiyle oluşmaya başlayan ve zaman içinde gelişme/zenginleşme gösteren bir durum olarak tanımlanmakta ve bu gelişme/zenginleşmenin bireyin kişisel çabası ve içinde yaşadığı sosyal çevrenin şartlarından etkilendiği bilinmektedir. Söz varlığı zenginliği ile temel dil becerileri özellikle okuma becerisi ve okuduğunu anlama süreçleri arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Okuma becerileri ile okuduğunu anlama süreçlerinin temelini de kapsam ve uygulama olarak 0-6 yaş aralığına denk gelen erken okuryazarlık becerilerinin gelişimi oluşturmaktadır. Erken okuryazarlık becerilerinin gelişmesi çocuğun çevresinde bulunan aile, arkadaşlar ve okul ile olan etkileşimiyle yakından ilişkilidir. Bu etkileşim sürecinin desteklenmesi ve kalitesinin artırılması için çocuğun çevresindeki uyarıcıların artırılması, erişebileceği nitelikli kitaplar ile sözcük öğretimine yönelik özel olarak geliştirilmiş eğitim materyallerinin olması, çocuğun evinde kolayca erişebileceği nitelikli içeriklerin geliştirilmesi, kitap okuma süreçlerinin daha etkili hale getirilmesi için çeşitli yöntemlerin kullanılması gibi faaliyetler gerçekleştirilmesi önemli görülmektedir. Okul öncesi eğitim kademesine devam eden çocukların sahip olduğu söz varlığının geliştirilmesi ve erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesine yönelik yürütülecek çalışmalarda siz değerli ailelerimizin sürece etkin katılımı uygulanacak projenin verimini artıracaktır. Yapılacak çalışmalara katılmanız ve keyifli zaman geçirmeniz dileğiyle. Sevgili Anne ve Babalar, Millî Eğitim Bakanı Yusuf TEKİN tarafından 1 Kasım 2023 tarihinde "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" tanıtılmıştır. Bu kapsamda çocuklarımızın dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşması ve düşünce dünyasını geliştirmesi amacıyla okul öncesi eğitimden başlayarak tüm eğitim kademelerinde söz varlığını zenginleştirmeyi sağlayacak çeşitli çalışmalar uygulanacaktır. Söz varlığı kişinin dünyaya gelmesiyle oluşmaya başlar, zaman içinde gelişme/zenginleşme gösteren bir durum olarak tanımlanmakta ve bu gelişme/zenginleşmenin bireyin kişisel çabası ve içinde yaşadığı sosyal çevrenin şartlarından etkilendiği bilinmektedir. Söz varlığı zenginliği ile temel dil becerileri özellikle okuma becerisi ve okuduğunu anlama süreçleri arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Okuma becerileri ile okuduğunu anlama süreçlerinin temelini de kapsam ve uygulama olarak 0-6 yaş erken okuryazarlık becerilerinin gelişimi oluşturmaktadır. Erken okuryazarlık becerilerinin gelişmesi çocuğun çevresinde bulunan aile, arkadaşlar ve okul ile olan etkileşimi ile yakından ilişkilidir. Bu etkileşim sürecinin desteklenmesi ve kalitesinin artırılması için çocuğun çevresindeki uyarıcıların artırılması, çocukların erişebileceği nitelikli kitaplar ile sözcük öğretimine yönelik özel olarak geliştirilmiş eğitim materyalleri ve nitelikli içeriklerin geliştirilmesi, kitap okuma süreçlerinin daha etkili hâle getirilmesi için çeşitli yöntemlerin kullanılması gibi faaliyetler gerçekleştirilmesi önemli görülmektedir. Ev ortamının çocuğun erken okuryazarlık becerilerini destekler biçimde düzenlemeye yönelik önerilere ekte ayrıca yer verilmiştir. Okul öncesi eğitim kademesine devam eden çocukların sahip olduğu söz varlığının geliştirilmesi ve erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesine yönelik yürütülecek çalışmalarda siz değerli ailelerimizin sürece etkin katılımı uygulanacak projenin verimini artıracaktır. Yapılacak çalışmalara katılmanız ve keyifli zaman geçirmeniz dileğiyle… Erken Okuryazarlık Becerilerinin Ev Ortamında Desteklenmesi İçin Öneriler • Çocukların ilk öğrenme ortamı evleridir. Çocukların aile bireylerini kitap, dergi, gazete gibi yazılı materyalleri okurken gözlemlemesi yazı ve okuma ile ilgili ilk deneyimlerini edinmelerine ve okuma becerisine olumlu tutum kazanmalarına katkı sağlar. Bu nedenle ▪ Çocukla geçirilen zamanlarda yazılı materyallere daha fazla zaman ayrılabilir. ▪ Çocuklarla yazılı materyallerdeki yazılar ile görseller arasındaki farklar yazının yönü ve noktalama işaretleri üzerine sohbet edilebilir. • Ev ortamının yapısal olarak düzenlenmesi çocukların erken okuryazarlık becerileri üzerinde hem kısa hem uzun vadede etkilidir. Düzenlenmiş ev ortamı çocukta doğal bir farkındalık süreci oluşturacaktır. Bunun için ▪ Çocuğun erişebileceği yerlerde, yaşına uygun, ilgisini çekecek özelliklerde yazılı materyaller (kitap, broşür, poster, dergi, gazete vb.) bulundurulabilir. ▪ Çocuğa erken okuryazarlık becerilerini destekleyecek kelime kartları, alfabe kartları, boya setleri, etkileşimli dijital içerikler gibi eğitim materyalleri sağlanabilir. • Ev ortamının desteklenmesi sürecinde odaklanılması gereken temel konu aile-çocuk etkileşimidir. Bu etkileşiminin sağlanması ailenin çocukla birlikte aktif olduğu etkinlikler ve yaşantılar ile mümkündür. Bunun için; ▪ Çocuklarla düzenli kitap okuma etkinlikleri düzenlenebilir. Bu etkinlikler çocuğun erken okuryazarlık becerilerinin gelişimini çok yönlü olarak destekleyecektir. ▪ Kitap okuma sürecinde çocuğun etkin katılımını sağlayacak şekilde karakterlere yönelik sorular sorulabilir, bir cümle yarım bırakılıp çocuk tarafından tamamlanması istenebilir, bir olaya/duruma ilişkin çocuğun tahminde bulunması istenebilir. ▪ Çocuğun anlama ve dili kullanma becerilerinin desteklenmesi için “Ne, nerede, nasıl, neden, ne zaman ve kim?” soruları sorularak çocuğun yanıtları üzerine değerlendirmeler yapılabilir.” ▪ Çocuklarla kütüphane veya müze gibi ortamlara gezi düzenlenebilir. ▪ Çocuklarla tekerleme, şarkı, şiir okunabilir, çocuklara bilmeceler sorulabilir. ▪ Çocuklarla parmak oyunu, uyaklı oyun, taklit oyunları, kelime bulma ve türetme gibi oyunlar oynanabilir. 

Ara

“OKUMAK İNSANI, İNSAN MEDENİYETİ YÜCELTİR”

Kitaplar, medeniyetin ortak mirasını nesilden nesile taşıyan köprülerdir. Çocuklarımızın kendilerini ve içinde bulundukları toplumsal yapıyı layıkıyla tanımaları ve kavramaları için onlara destek olacak kaynak yine kitaplar olacaktır. Böylesine büyük önem taşıyan bir kıymet karşısında doğru adımları atmak elbette son derece önemlidir. Öğrencilerimiz okudukça düşünce ve duygu dünyalarının sınırlarını genişleterek olaylara ve fikirlere karşı yeni bakış açıları elde edebileceklerdir. Kitabın çok katmanlı evreni, kendilerini yeterli ve doğru biçimde ifade edebilmeleri bakımından da benzersiz bir kılavuz niteliğindedir. 2023 – 2024 öğretim yılında gerçekleştirmeyi planladığımız Oku/Sam Projesi kapsamında, Okuma Kuşakları, Bağımsız Okuma Saatleri, Kitaptan Hayata, Özgün Fikir Dosyası ve Kitap Şenliği etkinlikleriyle kitap okuma sevgisi edinmeye ve okumayı bir alışkanlık haline getirmeye yönelik teşvik edici faaliyetler gerçekleştirilecektir.

Ayvacık Atatürk İlkokulu olarak OKUSAM projesi kapsamında okul dışı kitap okuma etkinliği gerçekleştirilmiştir. Projeye destek veren, sahiplenen tüm öğretmenlerimize, öğrencilerimize ve velilerimize teşekkür ederiz. 

Ara

RESİM YARIŞMASI ÖDÜLÜ SAMSUN GEZİSİ

Okulumuzda düzenlenen 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı konulu resim yarışmasına katılan tüm öğrencilere ödül olarak Samsun gezisi düzenlendi. Öğrencilerimiz Samsun’ da Gazi Müzesi’ni Bandırma Gemisi’ ni, Onur Anıtı’ nı ve Kurtuluş Yolu’ nu ziyaret ettiler.

Öğrencilerimizi başarılarından dolayı tebrik ederiz.

Ara

LET’S PLAY TOO- HAYDİ SEN DE OYNA

Okul Müdürümüz Tuncay ZEREN’in Gürcistan ortaklı “Let’s Play Too” isimli eTwinning projesi Kasım ayında başlamış olup Şubat  ayında sona erecektir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Gürcistan’ dan 3 ortak olan uluslar arası bir projedir. Projemiz çocuğun merak duygusunun ve öğrenme becerisinin gelişmesine olanak tanıyacaktır. Çocuklara eğlenerek kalıcı öğrenme fırsatı tanıyarak çocukların kendi tasarladıkları oyunları akranlarıyla ve aileleriyle oynama fırsatı sunmalarına yardımcı olması hedeflenmektedir.  Projemizin kapsamında çocuklar logo tasarımlarının gerçekleştirmiş ve proje çalışmalarına başlamışlardır.

Okul müdürümüze yaptığı çalışmalardan dolayı teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

Our school principal Tuncay ZEREN's eTwinning project "Let's Play Too" in partnership with Georgia started in November and will end in February. It is an international project with 10 partners from Turkey and 3 partners from Georgia. Our project will allow children to develop their sense of curiosity and learning skills. It is aimed to help children play the games they have designed with their peers and families by providing children with the opportunity to learn permanently by having fun.  Within the scope of our project, children have realized logo designs and started project work.

We thank our school principal for his work and wish him.

Ara

LET’S PLAY TOO- HAYDİ SEN DE OYNA

Okulumuz öğretmenlerinden Nurcan GÜNER ÖZGÜR’ ün kurucusu olduğu Gürcistan ortaklı “Let’s Play Too” isimli eTwinning projesi Kasım ayında başlamış olup Şubat  ayında sona erecektir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Gürcistan’ dan 3 ortak olan uluslar arası bir projedir. Projemiz çocuğun merak duygusunun ve öğrenme becerisinin gelişmesine olanak tanıyacaktır. Çocuklara eğlenerek kalıcı öğrenme fırsatı tanıyarak çocukların kendi tasarladıkları oyunları akranlarıyla ve aileleriyle oynama fırsatı sunmalarına yardımcı olması hedeflenmektedir.  Projemizin kapsamında çocuklar logo tasarımlarının gerçekleştirmiş ve proje çalışmalarına başlamışlardır.

Nurcan Öğretmenimize ve öğrencilerine yaptığı çalışmalardan dolayı teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

The eTwinning project named "Let's Play Too", founded by Nurcan GÜNER ÖZGÜR, one of the teachers of our school, started in November and will end in February. It is an international project with 10 partners from Turkey and 3 partners from Georgia. Our project will allow children to develop their sense of curiosity and learning skills. It is aimed to help children play the games they have designed with their peers and families by providing children with the opportunity to learn permanently by having fun.  Within the scope of our project, children have realized their logo designs and started their project work.

We would like to thank Nurcan Teacher and her students for their work and wish them continued success.

Ara

LET’S PLAY TOO - HAYDİ SEN DE OYNA

Okulumuz öğretmenlerinden Duygu KOCAMAN’ın Gürcistan ortaklı “Let’s Play Too” isimli eTwinning projesi Kasım ayında başlamış olup Şubat  ayında sona erecektir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Gürcistan’ dan 3 ortak olan uluslar arası bir projedir. Projemiz çocuğun merak duygusunun ve öğrenme becerisinin gelişmesine olanak tanıyacaktır. Çocuklara eğlenerek kalıcı öğrenme fırsatı tanıyarak çocukların kendi tasarladıkları oyunları akranlarıyla ve aileleriyle oynama fırsatı sunmalarına yardımcı olması hedeflenmektedir.  Projemizin kapsamında çocuklar logo tasarımlarının gerçekleştirmiş ve proje çalışmalarına başlamışlardır.

Duygu Öğretmenimize ve öğrencilerine yaptığı çalışmalardan dolayı teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

The eTwinning project "Let's Play Too" of Duygu KOCAMAN, one of our school teachers, started in November and will end in February. It is an international project with 10 partners from Turkey and 3 partners from Georgia. Our project will allow children to develop their sense of curiosity and learning skills. It is aimed to help children play the games they have designed with their peers and families by providing children with the opportunity to learn permanently by having fun.  Within the scope of our project, children have realized their logo designs and started their project work.

May

PROTO- BENİM HİKÂYEM

 

Okulumuz öğretmenlerinden Fatma COŞKUNSU’ nun “Proto” isimli eTwinning projesi Ocak ayında başlamış olup Mayıs ayında sona ermiştir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Romanya’ dan 2 ortak Gürcistan’ dan 1 ortak ve Azerbaycan’ dan 1 ortak olan uluslararası bir projedir. Proje bitiminde çocuklara katılım belgeleri dağıtılmıştır. Çocuklar arkadaşları Proto ile çeşitli maceralara çıkarak hayal güçlerini geliştirici hikayeler yazarak aktiviteler oluşturdular. Proto ile yazdıkları hikayeleri birleştirip kitap oluşturdular.  Bu çalışmalar çocukların yazma ve konuşma becerilerinin artırılması sağlandı.

Fatma Öğretmenimize yaptığı özverili çalışmalar için teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

May

Okulumuz öğretmenlerinden Nurcan GÜNER ÖZGÜR’ ün “Proto” isimli eTwinning projesi Ocak ayında başlamış olup Mayıs ayında sona ermiştir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Romanya’ dan 2 ortak Gürcistan’ dan 1 ortak ve Azerbaycan’ dan 1 ortak olan uluslararası bir projedir. Proje bitiminde çocuklara katılım belgeleri dağıtılmıştır. Çocuklar arkadaşları Proto ile çeşitli maceralara çıkarak hayal güçlerini geliştirici hikayeler yazarak aktiviteler oluşturdular. Proto ile yazdıkları hikayeleri birleştirip kitap oluşturdular.  Bu çalışmalar çocukların yazma ve konuşma becerilerinin artırılması sağlandı.

Nurcan Öğretmenimize yaptığı özverili çalışmalar için teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

May

Okulumuz öğretmenlerinden Nurcan GÜNER ÖZGÜR’ ün kurucusu olduğu Romanya ortaklı “Zumba Kids” isimli eTwinning projesi Ocak ayında başlamış olup Mayıs ayında sona ermiştir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Romanya’ dan 2 ortak Gürcistan’ dan 1 ortak ve  Azerbaycan’ dan 1 ortak olan uluslar arası bir projedir. Proje bitiminde çocuklara katılım belgeleri dağıtılmıştır. Çocuklar proje sonrasında dans müzikleri ve figürleri ile koreografiler oluşturarak  ritim duyguları eşliğinde öğrendiler. Ayrıca  çocuklar Zumba yaparak  sosyal, psikolojik, zihinsel, fiziksel ve bireysel gelişimlerini destekleyerek eğlendiler.

Nurcan Öğretmenimize yaptığı çalışmalardan dolayı teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

Mrt

PROTO- BENİM HİKÂYEM

Okulumuz öğretmenlerinden Fatma COŞKUNSU’ nun “Proto” isimli eTwinning projesi Ocak ayında başlamış olup Nisan ayında sona erecektir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Romanya’ dan 2 ortak Gürcistan’ dan 1 ortak ve Azerbaycan’ dan 1 ortak olan uluslararası bir projedir. Çocuklar arkadaşları Proto ile çeşitli maceralara çıkarak hayal güçlerini geliştirici hikâyeler yazar. Proto ile çeşitli aktivitelere katılırlar. “Proto-Benim Hikâyem” başlığıyla çocukların yazma ve konuşma becerilerinin artırılması hedeflenmiştir.

Fatma Öğretmenimize özverili çalışmalarında dolayı teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

Mrt

PROTO- BENİM HİKÂYEM

Okulumuz öğretmenlerinden Nurcan GÜNER ÖZGÜR’ ün “Proto” isimli eTwinning projesi Ocak ayında başlamış olup Nisan ayında sona erecektir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Romanya’ dan 2 ortak Gürcistan’ dan 1 ortak ve Azerbaycan’ dan 1 ortak olan uluslararası bir projedir. Çocuklar arkadaşları Proto ile çeşitli maceralara çıkarak hayal güçlerini geliştirici hikâyeler yazar. Proto ile çeşitli aktivitelere katılırlar. “Proto-Benim Hikâyem” başlığıyla çocukların yazma ve konuşma becerilerinin artırılması hedeflenmiştir.

Nurcan Öğretmenimize yaptığı özverili çalışmalar için teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

Mrt

ZUMBA KİDS

Okulumuz öğretmenlerinden Nurcan GÜNER ÖZGÜR’ ün kurucusu olduğu Romanya ortaklı “Zumba Kids” isimli eTwinning projesi Ocak ayında başlamış olup Nisan ayında sona erecektir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Romanya’ dan 2 ortak Gürcistan’ dan 1 ortak ve  Azerbaycan’ dan 1 ortak olan uluslar arası bir projedir. Çocuklar dans müzikleri ve figürleri ile koreografiler oluşturarak dans ederler.  Bu şekilde çocukların ritim duyguları gelişirken aynı zamanda onlar fark etmeden sosyal etkinlik alanı içinde eğlenerek öğrenirler. Ayrıca birbirlerini takip ederek zihin kas koordinasyonunu geliştirmiş olurlar. Projenin amacı 7-11 yaş grubu çocukların Zumba yaparak  sosyal, psikolojik, zihinsel, fiziksel ve bireysel gelişimlerini desteklemektir.

Nurcan Öğretmenimize yaptığı çalışmalardan dolayı teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

Şbt

Ayvacık Atatürk İlkokulu olarak okulumuzda yaptığımız örnek çalışmalar nedeniyle esafety label okul etiketimizi aldık. Tüm öğretmen ve idareci arkadaşlarımıza teşekkür ederiz.  

Ock

E TWİNNİNG GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI

Ara

Okulumuzda güvenli internet panosu oluşturuldu.Güvenli İnternet Günü hakkında birçok detay merak ediliyor. Her yıl Güvenli İnternet günü Türkiye'de ve dünyanın birçok noktasında kutlanıyor. Çocuk ve gençlerin interneti belirli bir sorumluluk dâhilinde güvenle kullanmalarını destelemek ve onları internetin yasadışı ve zararlı içeriklerinden korumak amacıyla 1999 yılında Avrupa Birliği Komisyonu bünyesinde oluşturulan Güvenli İnternet Programı kapsamında 2004 yılında INSAFE (European Safer Internet Network) ağı kurulmuştur. İnternetin bilinçli ve güvenli kullanımı çerçevesinde bilinçlendirme faaliyetlerine öncülük etmesi için kurulan INSAFE bugün Avrupa'daki Güvenli İnternet Merkezlerinin koordinasyonunu sağlayan bir ağdır.