T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / AYVACIK - Atatürk İlkokulu

Haberler

May

Stratejik Planlama, kurumların geleceği doğru planlamalarına ve bugünü görmelerine olanak sağlayan çok önemli bir süreçtir. Atatürk İlkokulu eğitim-öğretim kadrosuyla, geleceği planlamanın öneminin farkında olan bir kurum olma yolunda hızla ilerlemektedir. Amaç daha kaliteli bir eğitim olunca, okulumuzun tüm çalışanları bu amacı gerçekleştirmenin sorumluluğunu almadaki istekliliklerini açık yüreklilikle dile getirmektedirler. Belirlenen stratejik amaçlar doğrultusunda hedefler güncellenmiş ve okulumuzun 2024-2028 Dönemi Stratejik Plânı hazırlanmıştır. Bu planlama; 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereği, Kamu kurumlarında stratejik planlamanın yapılması gerekliliği esasına dayanarak hazırlanmıştır.

May

BELEDİYE BAŞKANINA ZİYARET

2022-2023 Eğitim Öğretim yılında kültür ve Turizm Bakanlığı ve Ayvacık Belediyesi işbirliğiyle ilçemiz Atatürk İlkokulunda “Yaratıcı Yazarlık” eğitimi gerçekleştirildi. Bu eğitim sonrasında öğrenciler yazdıkları çalışmaları kitap haline getirdiler.

Bu eğitimle sonrasında öğrenciler yazdıkları kitabı Belediye Başkanımız Refahittin ŞENCAN’ a hediye ettiler. Bize ve öğrencilerimize zaman ayırdıkları için belediye başkanımıza teşekkür ederiz.

May

YARATICI YAZARLIK ATÖLYESİ ÇALIŞMASI İMZA GÜNÜ

2022-2023 Eğitim Öğretim Yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Ayvacık Belediyesi işbirliği ile ilçemiz Atatürk İlkokulu’ nda Çocuk Kitapları Yazarı Çiğdem EKER tarafından “Yaratıcı Yazarlık Atölyesi” Eğitimi verilmiştir.

 Bu eğitim sonrasında gerçekleştirilen kitabın imza günü, İlçe Kaymakamımız Melikşah ŞAHİN, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz İsmail YİĞİT, Şube Müdürlerimiz Halil İbrahim YAMAN ve İsmail UZUN, İdare Amirleri ve öğrenci velileriyle gerçekleştirilmiştir.

Programda  “Yaratıcı Yazarlık Atölyesi” Eğitimini gerçekleştiren Çocuk Kitapları Yazarı Çiğdem EKER’ e İlçe Kaymakamımız Melikşah ŞAHİN tarafından teşekkür plaketi ve Minik Yazarlarımıza İlçe Milli Eğitim Müdürümüz İsmail YİĞİT tarafından “Yaratıcı Yazar” madalyaları verilmiştir. Ardından Minik Yazarlarımız kendi ailelerine kitaplarını teker teker imzalamışlar ve program sona ermiştir.

Okulumuz öğrencilerinin imza gününe katıldıkları için İlçe Kaymakamımıza, İlçe Milli Eğitim Müdürümüze ve İlçe Şube Müdürlerimize, katılım sağlayan velilerimize ve minik yazarlarımıza çok teşekkür ederiz.

May

OKUSAM PROESİ OKUR-YAZAR BULUŞMASI

Okulumuz “Okusam Projesi” kapsamında Okur-Yazar buluşmasını gerçekleştirdi. Çocuk Kitapları Yazarımız Çiğdem EKER ile öğrencilerimiz bir araya gelerek söyleşi gerçekleştirdiler ve ardından yazarımız minik okurları için kitaplarını imzaladı.

Çocuk Kitapları Yazarımız Çiğdem EKER öğrencilerin yoğun ilgisi ile karşılaştı. Öğrencilerimiz Çocuk Kitapları Yazarımıza hem kitapları ile ilgili hem de yazarlıkla ilgili merak ettiklerini sordular. Çocuk Kitapları Yazarımız Çiğdem EKER ’e çok teşekkür ederek yeni çalışmalarını sabırsızlıkla bekliyoruz.

May

ANNE-ÇOCUK ETKİNLİĞİ

Okulumuz 4. sınıf öğretmenleri Nurcan GÜNER ÖZGÜR ve Demet BAYDIR tarafından öğrenci ve velilerle anneler gününün yaklaşması sebebiyle, Ayvacık Suni Çim Sahada “Anne- Çocuk Etkinliği” düzenlemiştir. Etkinlik kapsamında; anne- çocuk birlikte resim yapma, halat çekme, çocuğumu bul, hediyeleşme, müzikli oyun, ip atlama ve uçurtma uçurma gibi etkinlikler yapılmıştır. Gün sonunda öğrenci ve veliler birlikte eğlenerek kaliteli bir zaman geçirmişlerdir.

May

 

YARATICI YAZARLIK ATÖLYESİ ÇALIŞMASI

2022-2023 Eğitim Öğretim Yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Ayvacık Belediyesi işbirliği ile ilçemiz Atatürk İlkokulunda Çocuk Kitapları Yazarı Çiğdem EKER tarafından“Yaratıcı Yazarlık Atölyesi” Eğitimi verilmiştir. Bu eğitimleri sonrasında öğrenciler yazdıkları kitabı İlçe Kaymakamımız Melikşak ŞAHİN’e, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz İsmail YİĞİT’e, Şube Müdürlerimiz Halil İbrahim YAMAN ve Yüksel UZUN’a hediye ederek imza gününe davet ettiler.

Bize ve öğrencilerimize zaman ayırdıkları için İlçe Kaymakamımıza, İlçe Milli Eğitim Müdürümüze ve İlçe Şube Müdürlerimize teşekkür ederiz.

May

TRAFİK HAFTASI BİLGİLENDİRME

Trafik  düzeni ve güvenliğinin sağlanarak devam ettirilebilmesi amacıyla, her yıl Mayıs ayının ilk cumartesi günü “ Karayolu Trafik Güvenliği Günü” bu günü takip eden hafta ise “Karayolu Trafik Haftası” olarak etkinliklerle kutlanmaktadır.

 

Karayolu Trafik Haftası etkinlikleri kapsamında Ayvacık Trafik Şube Müdürlüğü tarafından okulumuz öğrencilerine Trafik Kuralları ile ilgili bilgilendirmeler yapılmıştır.

 

Bilgilendirme seminerleri kapsamında Ayvacık Trafik Şube Müdürlüğü ve bu projede emeği geçenlere teşekkür ederiz.

May

TÜRKİYE SPORTİF YETENEK TARAMASI

Çocukların belirli testlerden geçmesi neticesinde keşfedilen yetenekler ile ülkemizin gelecekte sporda daha iyi bir seviyeye ulaşmasını amaçlayan MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü'nün "Sportif Yetenek Taraması ve Spora Yönlendirme Programı” 8 Mayıs 2024 tarihinde Ayvacık Gençlik ve Spor Müdürlüğü tarafından Ayvacık kapalı spor salonunda okulumuz 3.sınıf öğrencilerine uygulanmıştır.

May

Okulumuzda 3 Mayıs Cuma günü Çarşamba Hacı Yılmaz Yılmaz Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri tarafından 4. sınıflara “Akran Zorbalığı” çevrimiçi toplantısı yapılmıştır.

Öğrencilerimize zorbalık ve zorbalık çeşitleriyle ilgili paylaşımlarda bulunuldu. Zorbalığa maruz kalanların hissettikleri ve neler yapabilecekleri hakkında öğrencilere bilgi verildi. Konu ile ilgili örnek sunular izletilerek öğrencilerin farkındalıkları arttırıldı.

May

“BAŞ HARFLERİNİ DEĞİŞTİR?” ETKİNLİĞİ

Dilimizin Zenginlikleri Projesi, öğrencilerin dilimizi daha iyi öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlamak amacıyla hayata geçirilmiştir. Bu proje kapsamında, öğrencilere Türkçemizin zenginlikleri tanıtılmakta ve onların dilimizi daha etkili bir şekilde kullanmaları için teşvik edilmektedir. Mayıs ayı içerisinde öğrencilerin  dilimizi daha iyi öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlamak; hafızalarını geliştirme, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmek amacıyla çeşitli içerikler hazırlanmış ve kullanılmıştır. Ayrıca bu etkinliklerle öğrencilerimize kelime dağarcıklarını geliştirebilme ve yeni kelimeleri türetebilme fırsatı sağlanmıştır. 

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Mayıs ayı faaliyetlerinden, “Baş Harflerini Değiştir" etkinliği tüm sınıflarımızda gerçekleştirilmiştir. Proje kapsamında öğrencilerimiz yukarıdan aşağıya dizili harflerle yeni kelimeler türetmiş ayrıca oluşturulan kelimeler görsellerle sunulmuştur.

Bu süreçte eğlenerek öğrenen öğrencilerimize ve projemizin yürütülmesinde emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

May

Millî Eğitim Bakanlığınca, kamuoyunun görüşüne açılan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan ve bütüncül eğitim yaklaşımını temel alan yeni müfredatta beceri odaklı yaklaşım benimsendi, sadeleştirilmiş içerikte öğrencilerin derinlemesine öğrenmesine imkân sağlayacak yeni yaklaşımlar belirlendi. Yeni müfredatta, dünyada değişen durum ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapı benimsendi.

Millî Eğitim Bakanlığınca, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni müfredat taslağı, "gorusoneri.meb.gov.tr" adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu.  

Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.  

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", hazırlanan yeni öğretim programlarına temel oluşturdu.   Bu bağlamda, yeni öğretim programlarının mevcut programlardan farklılaşan pek çok yönü bulunuyor.   Yeni müfredat, özgün bir eğitim felsefesi içeriyor. Yeni modeliyle millî bilince sahip, ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş; beden, zihin, kalp ve ruh bütünlüğüne sahip bilge nesiller hedefleniyor.  

Yenilenen programlar, kademe ve sınıf düzeylerine göre şöyle: Okul öncesi öğretim programı 3-5 yaş; ilkokul-ortaokul kademeleri için fen bilimleri dersi 3-8. sınıf, hayat bilgisi dersi 1-3. sınıf; ilkokul matematik dersi 1-4. sınıf, ilkokul Türkçe dersi 1-4. sınıf, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi dersi 4. sınıf; ortaokul matematik dersi 5-8. sınıf, ortaokul Türkçe dersi 5-8. sınıf, sosyal bilgiler dersi 4-7. sınıf, TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi 8. sınıf, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi 4-8. sınıf.  

Lise kademeleri için biyoloji dersi 9-12. sınıf, coğrafya dersi 9-12. sınıf, felsefe dersi 10-11. sınıf, fizik dersi 9-12. sınıf, kimya dersi 9-12. sınıf, matematik dersi 9-12. sınıf, TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi 12. sınıf, tarih dersi 9-11. sınıf, Türk dili ve edebiyatı dersi 9-12. sınıf, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi 9-12. sınıf.  

Yeni müfredatta ayrıca Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce güncellenen seçmeli ders programları da yer aldı.  

Sadeleştirilmiş içerik

Yeni müfredat çalışmalarında ülke bazlı yapılan karşılaştırmalarda, mevcut müfredatın muadillerinden 2 kata yakın bir düzeyde daha ağır olduğu belirlendi. Bilgi erişiminin zor olduğu dönemlerde yapılan müfredatların dünya genelinde de revize edildiği ve bilgi edinmedeki kolaylıklardan hareketle seyreltilmeye gidildiği tespiti yapıldı. Yapılan incelemelerde mevcut müfredatın öğrenme çıktılarının incelenen ülkelere göre yüzde 50 fazla olduğu belirlendi. Bu kapsamda yeni müfredatta yüzde 35'lik oranda bir seyreltme yapıldı.  

MEB, müfredat çalışmaları ile beceri odaklı yaklaşımı benimsedi. Bu yaklaşımda, sadeleştirilmiş içerikte öğrencilerin derinlemesine öğrenmesine imkân sağlayacak yeni yaklaşımlar belirlendi.  

Bütüncül bir eğitim modeli

Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören "bütüncül eğitim yaklaşımı" modeli benimsendi.  

Bu yaklaşımın merkeze aldığı konular ise, "insanın fıtri özelliklerini koruma ve geliştirme", "şahsiyet bütünlüğünü oluşturma", "karakter gelişimini sağlama" olarak sıralandı.  

Yeni müfredatta, değişen dünyada değişen durum ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapı benimsendi.  

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" ile öğrencilerin inanç, kimlik ya da sosyoekonomik durumları nedeniyle dezavantajlı olmadığı bir öğrenme süreci tasarlandı.  

Yeni müfredatta Türkçe vurgusu

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde Türkçenin bütün zenginliğiyle toplumun birbiriyle iletişimine, bu iletişimi anlamlandırma çabalarına ve kültür unsurlarının nesilden nesile aktarılmasına öncülük ve eşlik ettiğine vurgu yapıldı.  

Bu nedenle Türkçenin öğretimi ve öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesi, eğitim sisteminde temel bir politika olarak yer aldı. Eğitimin her aşamasında, Türkçenin öğretimine, doğru kullanımına titizlikle dikkat edilecek. Türkçenin etkili kullanılmasına yönelik becerilerin kazandırılması da tüm derslerin ortak hedefi olarak belirlendi.  

Matematik alan becerileri

Matematik alan becerileri ilkokul, ortaokul ve lise düzeyini kapsayan ve süreç bileşenleri ile modellenebilen beceriler dikkate alınarak belirlendi. Yeni müfredatta yer verilen 5 matematik alan becerisi, matematiksel muhakeme, matematiksel problem çözme, matematiksel temsil, veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme, matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma olarak belirlendi.  

Fen bilimleri dersine 13 alan becerisi geldi

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde 13 farklı fen bilimleri alan becerisi tanımlandı. Fen bilimleri alan becerileri, bilimsel gözlem, sınıflandırma, bilimsel gözleme dayalı tahmin, bilimsel veriye dayalı tahmin, operasyonel tanımlama, hipotez oluşturma, deney yapma, bilimsel çıkarım yapma, bilimsel model oluşturma, tümevarıma dayalı akıl yürütme, tümdengelime dayalı akıl yürütme, kanıt kullanma ve bilimsel sorgulama becerilerinden oluştu.  

Fen bilimleri alan becerilerinin tamamı birbiriyle ilişkili olup bazı beceriler ise birden fazla beceriyi kapsayacak biçimde yapılandırıldı.  

Sosyal bilimler için 17 alan becerisi belirlendi

Yeni müfredatta sosyal bilimler alan becerileri kapsamında yerli ve yabancı literatür, alanın kendine özgü yapısı ve çağın gereklilikleri göz önünde bulundurularak 21. yüzyıl becerileri ile de güçlü ilişkileri olan 17 alan becerisi belirlendi. Bunlar, "zamanı algılama ve kronolojik düşünme, kanıta dayalı sorgulama ve araştırma, tarihsel empati, değişim ve sürekliliği algılama, sosyal katılım, girişimcilik, mekansal düşünme, coğrafi sorgulama, coğrafi gözlem ve saha çalışması, harita, tablo, grafik, şekil ve diyagram, mantıksal muhakeme, felsefi sorgulama, felsefi muhakeme, felsefi düşünce ortaya koyma, eleştirel sosyolojik düşünme, tarihsel sorun analizi ve karar verme" becerileri olarak sıralandı.  

Yetkin ve erdemli insanı önceleyen öğrenci profili

Yeni müfredat ile ilk kez yeni bir öğrenci profili tanımı da yapıldı. Buna göre müfredatın hedeflediği öğrenci, "yetkin ve erdemli insan" olarak tanımlandı. Yetkin ve erdemli insanı önceleyen öğrenci profili, yeni müfredatta ana merkeze alındı. Sadece akademik başarılara odaklanmanın doğru olmadığı, her bir öğrencinin kendine özgü potansiyeli olduğu tespitine öncelik verildi.  

Yetkin ve erdemli insan, ruh ve beden bütünlüğü, bilgi ve bilgelik, geçmişten geleceğe eğitim prensibi, değerler, ahlaki bilinç ve estetik bakış açısına sahip olma prensipleri üzerinden tasarlandı.   Öğrenci profili oluşturulurken zamansal bütünlük, ontolojik bütünlük ve epistemolojik bütünlüğü sağlama yanında aksiyolojik olgunluk da dikkate alındı.  

Yetkin ve erdemli öğrenci profilinin ancak çok yönlü bir gelişim ile ortaya çıkabileceğinden yola çıkılan müfredatta, öğrencilerin hem kendisi hem de toplum için daha sağlıklı ve dengeli bir insan olması, çok yönlü bir bilgi ve düşünme yelpazesi geliştirmesi hedeflendi. Bu bakış açısıyla eğitim sürecinin "anlık başarılarıyla" değil; "süreç olarak ele alınması", odağa alındı.  

"Erdem-Değer-Eylem Modeli" ilk kez geliştirildi

Yeni müfredatta ayrıca ilk kez "Erdem-Değer-Eylem Modeli" de yer aldı. Değerlerin eğitim sürecinde doğal süreç içinde edinilmesi için özgün bir yaklaşımla tasarlanan bu modelde "adalet", "saygı" ve "sorumluluk" üst değerler olarak ele alındı. Ayrıca duyarlılık, merhamet, estetik, temizlik, sabır, tasarruf, çalışkanlık, mütevazılık, mahremiyet, sağlıklı yaşam, sevgi, dostluk, vatanseverlik, yardımseverlik, dürüstlük, aile bütünlüğü, özgürlük değerlerinin programlar içinde işlenmesiyle içsel ahenge sahip "huzurlu insan", "huzurlu aile ve toplum", "yaşanabilir çevre" hedeflendi.  

Beceri odaklı öğretim programı

Öğretim programlarında, öğrencilerin edinmesi beklenen öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirildi ve "beceri temelli bir program yapısı" oluşturuldu.   "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde "bütüncül eğitim yaklaşımı" gereği bilgi, beceri, eğilim, tutum-davranışlar ile değerler ilişkilendirildi.  

Soyut düşünceleri eyleme dönüştüren kavramsal beceriler

Temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerilerinden oluşan "kavramsal beceriler", öğrenme yaşantıları ile güçlü şekilde ilişkilendirilerek öğretim programlarında daha görünür ve işlevsel hale getirildi.  

Sosyal-duygusal öğrenme becerileri

Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, öğretim programlarının bir bileşeni olarak ele alındı. Bu beceriler, öğrenme çıktılarıyla doğrudan ilişkilendirildi.  

Öğrencinin aktif olduğu program

Yeni müfredatta, eğitim öğretim süreçlerinde öğrencilerin aktif şekilde katılımlarını sağlayacak öğrenme yaşantıları tasarlandı.  

Bireysel farklılıkları merkeze alan ve becerilerin tetikleyicisi eğilimler

Yeni öğretim programlarında "eğilimler", daha da önem kazandı. Bireysel farklılıkları merkeze alan müfredatta eğilimlerin becerileri tetiklediğine odaklanıldı.  

Eğilimlerin öğrencilerin edindikleri becerileri sergilemelerinde belirleyici role sahip olduğu vurgulandı.  

Programlar arası bileşenler olarak "okuryazarlık" becerileri

Okuryazarlık becerileri, yeni hazırlanan öğretim programlarının kesişim noktası olarak ele alındı ve bunlara her bir derse ait öğretim programında açık bir şekilde yer verildi.  

Bu kapsamda, "sistem okuryazarlığı" ilk kez müfredata girdi. Sistem okuryazarlığı ile öğrencilerin getirilen herhangi bir konuda öğrenme yöntemini kendisinin belirlemesi, kendi kendine öğrenebilmesi amaçlandı.  

Bunun hayata geçirilmesi için dokuz alt okuryazarlık türü de belirlendi. Bu okuryazarlık türleri ise bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, finansal okuryazarlık, görsel okuryazarlık, kültür okuryazarlığı, vatandaşlık okuryazarlığı, veri okuryazarlığı, sürdürülebilirlik okuryazarlığı, sanat okuryazarlığı olarak sıralandı.  

Okuryazarlık türleri, okul öncesinden başlanarak sarmal bir yapı içerisinde öğrenciye kazandırılacak.  

Öğrencinin kendini inşasına imkân veren öğrenme yaşantıları

Bakanlığın yeni müfredatında, aktif öğrenmeyi temel alan öğretim uygulamaları, bütüncül gelişimi destekleyerek derin öğrenmeyi sağlamaya yönelik anlamlı öğrenme bağlamları içinde gerçekleştirildi.  

Öğrenmeyi genişleterek ve derinleştirerek zenginleştirme

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde zenginleştirme, öğrencilerin ileri düzey kavramları ve karmaşık düşünce yapılarını keşfetmelerini teşvik edecek şekilde kurgulandı. Böylece öğrencilerin potansiyellerini mümkün olan en üst düzeye çıkarmalarına katkı sağlamak amaçlandı.  

Program dışı etkinlikler

Yeni müfredatta, disiplinler üstü ve disiplinler ötesi yaklaşımı destekleyen program dışı etkinlikler de sıralandı.  

Programda bu etkinliklerle ilgili, "Öğrencilerin kendilerini tanımalarına yardımcı olan program dışı etkinlikler; spordan sanata, kulüplerden gönüllülük faaliyetlerine, kamplardan yarışmalara, dinletilere ve sergi, ziyaret, konferans, turnuva gibi çok çeşitli ilgi alanlara yönelik faaliyetleri kapsar ve disiplinler üstü ve disiplinler ötesi yaklaşımla temel yaşam becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için öğrencilere fırsatlar sunar." değerlendirmelerine yer verildi.  

Sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme yaklaşımı

Bakanlığın yeni eğitim programında, sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme yaklaşımı benimsendi. Bu yaklaşımla, ölçme değerlendirme uygulamalarında tanılayıcı, biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme yöntemleri arasında denge sağlandı.  

Okul temelli planlama

Öte yandan, öğretim programlarının uygulanmasında, esneklik sağlanması amacıyla yerel ve bölgesel eğitim ihtiyaçları dikkate alınacak, öğretmenlerin ihtiyaca yönelik işbirliğine dayalı karar verebilmesine olanak sağlanacak. Ayrıca her ders özelinde ihtiyaca göre kullanılabilecek şekilde planlama yapılabilecek.  

 

May

TİYATRO GEZİSİ

Okulumuz Ana Sınıfı ve Özel Eğitim Sınıfı öğrencileri, Ayvacık Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin hazırladığı “Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler” tiyatro etkinliğine katılım sağladılar.

Hazırlamış oldukları bu gösteride emeği geçen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrenci, öğretmen ve okul idarecilerine teşekkür ederiz.

May

İLKOKULLAR FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI (İFET)

İlçemiz genelinde İlkokullar arası Fiziksel Etkinlik Oyunları (İFET), Ayvacık Suni Çim Sahada 29 Nisan Pazartesi günü gerçekleştirilmiştir. Okulumuzda 1/A, 3/B, ve 4/A sınıfları ilçe birinciliğini alarak Samsun genelinde yapılacak olan yarışmalara gitmeye hak kazanmıştır.

Öğrencilerimize ve bu sürecin başarılı bir şekilde yürütülmesinde emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Nis

Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışının 104. Yıl dönümüne ulaşmanın heyecanıyla, kavuşmuş olduğumuz bir 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı daha sevinç ve coşkuyla kutluyoruz.

 23 Nisan "Milletin bağımsızlığını yine milletin azim ve kararlılığı kurtaracaktır" öngörüsüyle tutuşturulan bağımsızlık meşalesinin, 23 Nisan 1920 Cuma Günü Ankara'da nihayete ermesidir.

Okulumuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlama etkinliği, okul bahçesinde, İlçe Milli Eğitim Müdürü İsmail YİĞİT ve Şube Müdürü Halil İbrahim YAMAN’ ın katılımıyla gerçekleşti.

Okulumuz öğretmen ve öğrencilerinin hazırlamış olduğu programda; 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili şiirler okundu ve çocuk oyunları yarışmaları gerçekleştirildi.

Anasınıfı öğrencileri ve halk oyunları ekibimizin hazırlamış olduğu oyunlar izlendi.

Törende ve etkinliklerde emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Nis

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ NİSAN AYI ÇALIŞMALARI

“GRAFİTİ ÇALIŞMALARI” ETKİNLİĞİ

Dilimizin Zenginlikleri Projesi, öğrencilerin dilimizi daha iyi öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlamak amacıyla hayata geçirilmiştir. Bu proje kapsamında, öğrencilere Türkçemizin zenginlikleri tanıtılmakta ve onların dilimizi daha etkili bir şekilde kullanmaları için teşvik edilmektedir. Nisan ayı içerisinde öğrencilerin  dilimizi daha iyi öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlamak; hafızalarını geliştirme, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmek amacıyla çeşitli içerikler hazırlanmış ve kullanılmıştır. 

Bu etkinlikte öğrencilere sanatçıların kendilerini ve fikirlerini ifade etmeleri için yeni ve popüler bir sanat biçimi olan “Duvar Yazısı (Grafiti)” tanıtıldı. Grafiti çalışmaları incelendi ve öğrencilerle yazılar hakkında konuşuldu. Bu sanat yolu ile kendilerini nasıl ifade edebilecekleri tartışıldı. Örnek grafiti yazılarını farklı boya malzemeleri ile boyamaları istendi.

Bu süreçte eğlenerek öğrenen öğrencilerimize ve projemizin yürütülmesinde emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.