T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAMSUN / AYVACIK - Atatürk İlkokulu

Haberler

May

Millî Eğitim Bakanlığınca, kamuoyunun görüşüne açılan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan ve bütüncül eğitim yaklaşımını temel alan yeni müfredatta beceri odaklı yaklaşım benimsendi, sadeleştirilmiş içerikte öğrencilerin derinlemesine öğrenmesine imkân sağlayacak yeni yaklaşımlar belirlendi. Yeni müfredatta, dünyada değişen durum ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapı benimsendi.

Millî Eğitim Bakanlığınca, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni müfredat taslağı, "gorusoneri.meb.gov.tr" adresinden kamuoyunun görüşüne sunuldu.  

Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.  

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli", hazırlanan yeni öğretim programlarına temel oluşturdu.   Bu bağlamda, yeni öğretim programlarının mevcut programlardan farklılaşan pek çok yönü bulunuyor.   Yeni müfredat, özgün bir eğitim felsefesi içeriyor. Yeni modeliyle millî bilince sahip, ahlaklı, erdemli, milleti ve insanlık için faydalı ve güzel olanı yapmayı ideal edinmiş; beden, zihin, kalp ve ruh bütünlüğüne sahip bilge nesiller hedefleniyor.  

Yenilenen programlar, kademe ve sınıf düzeylerine göre şöyle: Okul öncesi öğretim programı 3-5 yaş; ilkokul-ortaokul kademeleri için fen bilimleri dersi 3-8. sınıf, hayat bilgisi dersi 1-3. sınıf; ilkokul matematik dersi 1-4. sınıf, ilkokul Türkçe dersi 1-4. sınıf, insan hakları, vatandaşlık ve demokrasi dersi 4. sınıf; ortaokul matematik dersi 5-8. sınıf, ortaokul Türkçe dersi 5-8. sınıf, sosyal bilgiler dersi 4-7. sınıf, TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi 8. sınıf, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi 4-8. sınıf.  

Lise kademeleri için biyoloji dersi 9-12. sınıf, coğrafya dersi 9-12. sınıf, felsefe dersi 10-11. sınıf, fizik dersi 9-12. sınıf, kimya dersi 9-12. sınıf, matematik dersi 9-12. sınıf, TC inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi 12. sınıf, tarih dersi 9-11. sınıf, Türk dili ve edebiyatı dersi 9-12. sınıf, din kültürü ve ahlak bilgisi dersi 9-12. sınıf.  

Yeni müfredatta ayrıca Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce güncellenen seçmeli ders programları da yer aldı.  

Sadeleştirilmiş içerik

Yeni müfredat çalışmalarında ülke bazlı yapılan karşılaştırmalarda, mevcut müfredatın muadillerinden 2 kata yakın bir düzeyde daha ağır olduğu belirlendi. Bilgi erişiminin zor olduğu dönemlerde yapılan müfredatların dünya genelinde de revize edildiği ve bilgi edinmedeki kolaylıklardan hareketle seyreltilmeye gidildiği tespiti yapıldı. Yapılan incelemelerde mevcut müfredatın öğrenme çıktılarının incelenen ülkelere göre yüzde 50 fazla olduğu belirlendi. Bu kapsamda yeni müfredatta yüzde 35'lik oranda bir seyreltme yapıldı.  

MEB, müfredat çalışmaları ile beceri odaklı yaklaşımı benimsedi. Bu yaklaşımda, sadeleştirilmiş içerikte öğrencilerin derinlemesine öğrenmesine imkân sağlayacak yeni yaklaşımlar belirlendi.  

Bütüncül bir eğitim modeli

Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören "bütüncül eğitim yaklaşımı" modeli benimsendi.  

Bu yaklaşımın merkeze aldığı konular ise, "insanın fıtri özelliklerini koruma ve geliştirme", "şahsiyet bütünlüğünü oluşturma", "karakter gelişimini sağlama" olarak sıralandı.  

Yeni müfredatta, değişen dünyada değişen durum ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenebilecek şekilde esnek bir yapı benimsendi.  

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" ile öğrencilerin inanç, kimlik ya da sosyoekonomik durumları nedeniyle dezavantajlı olmadığı bir öğrenme süreci tasarlandı.  

Yeni müfredatta Türkçe vurgusu

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde Türkçenin bütün zenginliğiyle toplumun birbiriyle iletişimine, bu iletişimi anlamlandırma çabalarına ve kültür unsurlarının nesilden nesile aktarılmasına öncülük ve eşlik ettiğine vurgu yapıldı.  

Bu nedenle Türkçenin öğretimi ve öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesi, eğitim sisteminde temel bir politika olarak yer aldı. Eğitimin her aşamasında, Türkçenin öğretimine, doğru kullanımına titizlikle dikkat edilecek. Türkçenin etkili kullanılmasına yönelik becerilerin kazandırılması da tüm derslerin ortak hedefi olarak belirlendi.  

Matematik alan becerileri

Matematik alan becerileri ilkokul, ortaokul ve lise düzeyini kapsayan ve süreç bileşenleri ile modellenebilen beceriler dikkate alınarak belirlendi. Yeni müfredatta yer verilen 5 matematik alan becerisi, matematiksel muhakeme, matematiksel problem çözme, matematiksel temsil, veri ile çalışma ve veriye dayalı karar verme, matematiksel araç ve teknoloji ile çalışma olarak belirlendi.  

Fen bilimleri dersine 13 alan becerisi geldi

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde 13 farklı fen bilimleri alan becerisi tanımlandı. Fen bilimleri alan becerileri, bilimsel gözlem, sınıflandırma, bilimsel gözleme dayalı tahmin, bilimsel veriye dayalı tahmin, operasyonel tanımlama, hipotez oluşturma, deney yapma, bilimsel çıkarım yapma, bilimsel model oluşturma, tümevarıma dayalı akıl yürütme, tümdengelime dayalı akıl yürütme, kanıt kullanma ve bilimsel sorgulama becerilerinden oluştu.  

Fen bilimleri alan becerilerinin tamamı birbiriyle ilişkili olup bazı beceriler ise birden fazla beceriyi kapsayacak biçimde yapılandırıldı.  

Sosyal bilimler için 17 alan becerisi belirlendi

Yeni müfredatta sosyal bilimler alan becerileri kapsamında yerli ve yabancı literatür, alanın kendine özgü yapısı ve çağın gereklilikleri göz önünde bulundurularak 21. yüzyıl becerileri ile de güçlü ilişkileri olan 17 alan becerisi belirlendi. Bunlar, "zamanı algılama ve kronolojik düşünme, kanıta dayalı sorgulama ve araştırma, tarihsel empati, değişim ve sürekliliği algılama, sosyal katılım, girişimcilik, mekansal düşünme, coğrafi sorgulama, coğrafi gözlem ve saha çalışması, harita, tablo, grafik, şekil ve diyagram, mantıksal muhakeme, felsefi sorgulama, felsefi muhakeme, felsefi düşünce ortaya koyma, eleştirel sosyolojik düşünme, tarihsel sorun analizi ve karar verme" becerileri olarak sıralandı.  

Yetkin ve erdemli insanı önceleyen öğrenci profili

Yeni müfredat ile ilk kez yeni bir öğrenci profili tanımı da yapıldı. Buna göre müfredatın hedeflediği öğrenci, "yetkin ve erdemli insan" olarak tanımlandı. Yetkin ve erdemli insanı önceleyen öğrenci profili, yeni müfredatta ana merkeze alındı. Sadece akademik başarılara odaklanmanın doğru olmadığı, her bir öğrencinin kendine özgü potansiyeli olduğu tespitine öncelik verildi.  

Yetkin ve erdemli insan, ruh ve beden bütünlüğü, bilgi ve bilgelik, geçmişten geleceğe eğitim prensibi, değerler, ahlaki bilinç ve estetik bakış açısına sahip olma prensipleri üzerinden tasarlandı.   Öğrenci profili oluşturulurken zamansal bütünlük, ontolojik bütünlük ve epistemolojik bütünlüğü sağlama yanında aksiyolojik olgunluk da dikkate alındı.  

Yetkin ve erdemli öğrenci profilinin ancak çok yönlü bir gelişim ile ortaya çıkabileceğinden yola çıkılan müfredatta, öğrencilerin hem kendisi hem de toplum için daha sağlıklı ve dengeli bir insan olması, çok yönlü bir bilgi ve düşünme yelpazesi geliştirmesi hedeflendi. Bu bakış açısıyla eğitim sürecinin "anlık başarılarıyla" değil; "süreç olarak ele alınması", odağa alındı.  

"Erdem-Değer-Eylem Modeli" ilk kez geliştirildi

Yeni müfredatta ayrıca ilk kez "Erdem-Değer-Eylem Modeli" de yer aldı. Değerlerin eğitim sürecinde doğal süreç içinde edinilmesi için özgün bir yaklaşımla tasarlanan bu modelde "adalet", "saygı" ve "sorumluluk" üst değerler olarak ele alındı. Ayrıca duyarlılık, merhamet, estetik, temizlik, sabır, tasarruf, çalışkanlık, mütevazılık, mahremiyet, sağlıklı yaşam, sevgi, dostluk, vatanseverlik, yardımseverlik, dürüstlük, aile bütünlüğü, özgürlük değerlerinin programlar içinde işlenmesiyle içsel ahenge sahip "huzurlu insan", "huzurlu aile ve toplum", "yaşanabilir çevre" hedeflendi.  

Beceri odaklı öğretim programı

Öğretim programlarında, öğrencilerin edinmesi beklenen öğrenme çıktıları, bilgi ve alana özgü becerilerle birleştirildi ve "beceri temelli bir program yapısı" oluşturuldu.   "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde "bütüncül eğitim yaklaşımı" gereği bilgi, beceri, eğilim, tutum-davranışlar ile değerler ilişkilendirildi.  

Soyut düşünceleri eyleme dönüştüren kavramsal beceriler

Temel, bütünleşik ve üst düzey düşünme becerilerinden oluşan "kavramsal beceriler", öğrenme yaşantıları ile güçlü şekilde ilişkilendirilerek öğretim programlarında daha görünür ve işlevsel hale getirildi.  

Sosyal-duygusal öğrenme becerileri

Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, öğretim programlarının bir bileşeni olarak ele alındı. Bu beceriler, öğrenme çıktılarıyla doğrudan ilişkilendirildi.  

Öğrencinin aktif olduğu program

Yeni müfredatta, eğitim öğretim süreçlerinde öğrencilerin aktif şekilde katılımlarını sağlayacak öğrenme yaşantıları tasarlandı.  

Bireysel farklılıkları merkeze alan ve becerilerin tetikleyicisi eğilimler

Yeni öğretim programlarında "eğilimler", daha da önem kazandı. Bireysel farklılıkları merkeze alan müfredatta eğilimlerin becerileri tetiklediğine odaklanıldı.  

Eğilimlerin öğrencilerin edindikleri becerileri sergilemelerinde belirleyici role sahip olduğu vurgulandı.  

Programlar arası bileşenler olarak "okuryazarlık" becerileri

Okuryazarlık becerileri, yeni hazırlanan öğretim programlarının kesişim noktası olarak ele alındı ve bunlara her bir derse ait öğretim programında açık bir şekilde yer verildi.  

Bu kapsamda, "sistem okuryazarlığı" ilk kez müfredata girdi. Sistem okuryazarlığı ile öğrencilerin getirilen herhangi bir konuda öğrenme yöntemini kendisinin belirlemesi, kendi kendine öğrenebilmesi amaçlandı.  

Bunun hayata geçirilmesi için dokuz alt okuryazarlık türü de belirlendi. Bu okuryazarlık türleri ise bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, finansal okuryazarlık, görsel okuryazarlık, kültür okuryazarlığı, vatandaşlık okuryazarlığı, veri okuryazarlığı, sürdürülebilirlik okuryazarlığı, sanat okuryazarlığı olarak sıralandı.  

Okuryazarlık türleri, okul öncesinden başlanarak sarmal bir yapı içerisinde öğrenciye kazandırılacak.  

Öğrencinin kendini inşasına imkân veren öğrenme yaşantıları

Bakanlığın yeni müfredatında, aktif öğrenmeyi temel alan öğretim uygulamaları, bütüncül gelişimi destekleyerek derin öğrenmeyi sağlamaya yönelik anlamlı öğrenme bağlamları içinde gerçekleştirildi.  

Öğrenmeyi genişleterek ve derinleştirerek zenginleştirme

"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli"nde zenginleştirme, öğrencilerin ileri düzey kavramları ve karmaşık düşünce yapılarını keşfetmelerini teşvik edecek şekilde kurgulandı. Böylece öğrencilerin potansiyellerini mümkün olan en üst düzeye çıkarmalarına katkı sağlamak amaçlandı.  

Program dışı etkinlikler

Yeni müfredatta, disiplinler üstü ve disiplinler ötesi yaklaşımı destekleyen program dışı etkinlikler de sıralandı.  

Programda bu etkinliklerle ilgili, "Öğrencilerin kendilerini tanımalarına yardımcı olan program dışı etkinlikler; spordan sanata, kulüplerden gönüllülük faaliyetlerine, kamplardan yarışmalara, dinletilere ve sergi, ziyaret, konferans, turnuva gibi çok çeşitli ilgi alanlara yönelik faaliyetleri kapsar ve disiplinler üstü ve disiplinler ötesi yaklaşımla temel yaşam becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için öğrencilere fırsatlar sunar." değerlendirmelerine yer verildi.  

Sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme yaklaşımı

Bakanlığın yeni eğitim programında, sonuç yerine süreç odaklı ölçme değerlendirme yaklaşımı benimsendi. Bu yaklaşımla, ölçme değerlendirme uygulamalarında tanılayıcı, biçimlendirici ve düzey belirleyici değerlendirme yöntemleri arasında denge sağlandı.  

Okul temelli planlama

Öte yandan, öğretim programlarının uygulanmasında, esneklik sağlanması amacıyla yerel ve bölgesel eğitim ihtiyaçları dikkate alınacak, öğretmenlerin ihtiyaca yönelik işbirliğine dayalı karar verebilmesine olanak sağlanacak. Ayrıca her ders özelinde ihtiyaca göre kullanılabilecek şekilde planlama yapılabilecek.  

 

May

TİYATRO GEZİSİ

Okulumuz Ana Sınıfı ve Özel Eğitim Sınıfı öğrencileri, Ayvacık Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin hazırladığı “Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler” tiyatro etkinliğine katılım sağladılar.

Hazırlamış oldukları bu gösteride emeği geçen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrenci, öğretmen ve okul idarecilerine teşekkür ederiz.

May

İLKOKULLAR FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI (İFET)

İlçemiz genelinde İlkokullar arası Fiziksel Etkinlik Oyunları (İFET), Ayvacık Suni Çim Sahada 29 Nisan Pazartesi günü gerçekleştirilmiştir. Okulumuzda 1/A, 3/B, ve 4/A sınıfları ilçe birinciliğini alarak Samsun genelinde yapılacak olan yarışmalara gitmeye hak kazanmıştır.

Öğrencilerimize ve bu sürecin başarılı bir şekilde yürütülmesinde emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Nis

Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışının 104. Yıl dönümüne ulaşmanın heyecanıyla, kavuşmuş olduğumuz bir 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı daha sevinç ve coşkuyla kutluyoruz.

 23 Nisan "Milletin bağımsızlığını yine milletin azim ve kararlılığı kurtaracaktır" öngörüsüyle tutuşturulan bağımsızlık meşalesinin, 23 Nisan 1920 Cuma Günü Ankara'da nihayete ermesidir.

Okulumuzda 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı kutlama etkinliği, okul bahçesinde, İlçe Milli Eğitim Müdürü İsmail YİĞİT ve Şube Müdürü Halil İbrahim YAMAN’ ın katılımıyla gerçekleşti.

Okulumuz öğretmen ve öğrencilerinin hazırlamış olduğu programda; 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile ilgili şiirler okundu ve çocuk oyunları yarışmaları gerçekleştirildi.

Anasınıfı öğrencileri ve halk oyunları ekibimizin hazırlamış olduğu oyunlar izlendi.

Törende ve etkinliklerde emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Nis

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ NİSAN AYI ÇALIŞMALARI

“GRAFİTİ ÇALIŞMALARI” ETKİNLİĞİ

Dilimizin Zenginlikleri Projesi, öğrencilerin dilimizi daha iyi öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlamak amacıyla hayata geçirilmiştir. Bu proje kapsamında, öğrencilere Türkçemizin zenginlikleri tanıtılmakta ve onların dilimizi daha etkili bir şekilde kullanmaları için teşvik edilmektedir. Nisan ayı içerisinde öğrencilerin  dilimizi daha iyi öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlamak; hafızalarını geliştirme, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmek amacıyla çeşitli içerikler hazırlanmış ve kullanılmıştır. 

Bu etkinlikte öğrencilere sanatçıların kendilerini ve fikirlerini ifade etmeleri için yeni ve popüler bir sanat biçimi olan “Duvar Yazısı (Grafiti)” tanıtıldı. Grafiti çalışmaları incelendi ve öğrencilerle yazılar hakkında konuşuldu. Bu sanat yolu ile kendilerini nasıl ifade edebilecekleri tartışıldı. Örnek grafiti yazılarını farklı boya malzemeleri ile boyamaları istendi.

Bu süreçte eğlenerek öğrenen öğrencilerimize ve projemizin yürütülmesinde emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Nis

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ NİSAN AYI ÇALIŞMALARI

“BU NEDİR?” ETKİNLİĞİ

Dilimizin Zenginlikleri Projesi, öğrencilerin dilimizi daha iyi öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlamak amacıyla hayata geçirilmiştir. Bu proje kapsamında, öğrencilere Türkçemizin zenginlikleri tanıtılmakta ve onların dilimizi daha etkili bir şekilde kullanmaları için teşvik edilmektedir. Nisan ayı içerisinde öğrencilerin  dilimizi daha iyi öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlamak; hafızalarını geliştirme, anlama ve yorumlama becerilerini geliştirmek amacıyla çeşitli içerikler hazırlanmış ve kullanılmıştır. 

Bu etkinlikte öğrencilere son harfi verilen varlıkların, eşyaların ve kavramların ipuçlarıyla bulunması istenmiştir. Bu etkinlikle öğrencilerin kelimeleri doğru yazma ve okuduklarını anlama becerileri geliştirilmesi hedeflenmiş ve olumlu sonuç alınmıştır. 

Bu süreçte eğlenerek öğrenen öğrencilerimize ve projemizin yürütülmesinde emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Nis

2 NİSAN “DÜNYA OTİZM FARKINDALIK GÜNÜ” ETKİNLİKLERİ

2008 yılında Birleşmiş Milletler tarafından bütün dünyada otizm konusuna dikkat çekmek ve otizm ile ilgili sorunlara çözüm bulmak amacıyla, 2 Nisan “Dünya Otizm Farkındalık Günü” olarak ilan edilmiştir.

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü vesilesiyle, otistik çocuklarımızın da hayatta mutlu olabilmeleri, sosyalleşmeleri, temel ihtiyaçları olan eğitim ve sağlık hizmetlerinden en iyi ve en uygun şekilde faydalanabilmeleri amacıyla okulumuzda farkındalık yaratmak için Özel Eğitim Sınıfı Öğretmenlerimiz Elif ŞENTÜRK YILMAZ ve Esma DAĞ UYAR ve özel eğitim öğrencileri tarafından etkinlikler gerçekleştirildi.

Özel Eğitim Öğretmenlerimiz ve öğrencilerine bu anlamlı günde yaptıkları çalışmalar için teşekkür ederiz.

Nis

OKUL BAHÇEMİZİ RENKLENDİRDİK

Okul bahçelerinin çocukların gelişimine uygun ve kaliteli vakit geçirebilecekleri, hatta okul dışında da bir araya gelebilecekleri yerler haline getirilmesi güvenli okul olmanın da ön şartlarından biridir.

Bu kapsamda okul bahçemizi güzelleştirme çalışmaları Müdür Yardımcımız Mustafa ÇİĞDEM, Özel Eğitim Öğretmenlerimiz Duygu KOCAMAN ve Ceren Okur’un yardımlarıyla özel eğitim öğrencilerimizin minik elleriyle renklendirilmiştir. Okul bahçesinde bakım ve onarım çalışmaları, boyama, çiçek dikimi ve renklendirme etkinlikleri devam etmektedir.

Emekleri için Müdür Yardımcımıza, Özel Eğitim Öğretmenlerimize ve öğrencilerine teşekkür ederiz.

Nis

HAYDİ SEN DE OYNA KATILIM SERTİFİKASI

Okulumuz öğretmenlerinden Tuncay ZEREN ın Gürcistan ortaklı “Let’s Play Too” isimli eTwinning projesi Kasım ayında başlamış olup Mart ayında sona ermiştir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Gürcistan’ dan 3 ortak olan uluslar arası bir projedir. Projemiz çocuğun merak duygusunun ve öğrenme becerisinin gelişmesine olanak sağlamıştır. Çocuklara eğlenerek kalıcı öğrenme fırsatı tanınmış, çocukların kendi tasarladıkları oyunları akranlarıyla ve aileleriyle oynama fırsatı sunulmuştur. Bunun yanında çocukların bahçe ve web2 araç oyunlarıyla tasarlanan tüm hedeflere başarılı bir şekilde ulaşılmıştır.  Projemizde ortaklarla değerlendirme toplantıları yapılmış ve son olarak öğrenci katılım belgeleri dağıtılmıştır.

 Okul Müdürümüze ve öğrencilerine yaptığı çalışmalardan dolayı teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

LET’S PLAY TOO CERTIFICATE OF PARTICIPATION

Our school teacher Tuncay ZEREN's eTwinning project "Let's Play Too" with Georgian partners started in November and ended in March. It is an international project with 10 partners from Turkey and 3 partners from Georgia. Our project enabled the development of the child's sense of curiosity and learning skills. Children were given the opportunity to learn permanently by having fun, and children were given the opportunity to play the games they designed with their peers and families. In addition, all the objectives designed with children's garden and web2 tool games were successfully achieved.  Evaluation meetings were held with partners in our project and finally student participation certificates were distributed.

 We would like to thank our school principal and students for their work and wish them continued success.

Nis

HAYDİ SEN DE OYNA KATILIM SERTİFİKASI

Okulumuz öğretmenlerinden Duygu KOCAMAN’ ın Gürcistan ortaklı “Let’s Play Too” isimli eTwinning projesi Kasım ayında başlamış olup Mart ayında sona ermiştir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Gürcistan’ dan 3 ortak olan uluslar arası bir projedir. Projemiz çocuğun merak duygusunun ve öğrenme becerisinin gelişmesine olanak sağlamıştır. Çocuklara eğlenerek kalıcı öğrenme fırsatı tanınmış, çocukların kendi tasarladıkları oyunları akranlarıyla ve aileleriyle oynama fırsatı sunulmuştur. Bunun yanında çocukların bahçe ve web2 araç oyunlarıyla tasarlanan tüm hedeflere başarılı bir şekilde ulaşılmıştır.  Projemizde ortaklarla değerlendirme toplantıları yapılmış ve son olarak öğrenci katılım belgeleri dağıtılmıştır.

Duygu Öğretmenimize ve öğrencilerine yaptığı çalışmalardan dolayı teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

LET’S PLAY TOO CERTIFICATE OF PARTICIPATION

The eTwinning project "Let's Play Too" of Duygu KOCAMAN, one of our school teachers, started in November and ended in March. It is an international project with 10 partners from Turkey and 3 partners from Georgia. Our project enabled the development of the child's sense of curiosity and learning skills. Children were given the opportunity to learn permanently by having fun, and children were given the opportunity to play the games they designed with their peers and families. In addition, all the objectives designed with children's garden and web2 tool games were successfully achieved.  Evaluation meetings were held with partners in our project and finally student participation certificates were distributed.

We would like to thank our teacher Duygu and her students for their work and wish them continued success.

Nis

HAYDİ SEN DE OYNA KATILIM SERTİFİKASI

Okulumuz öğretmenlerinden Nurcan GÜNER ÖZGÜR’ ün kurucusu olduğu Gürcistan ortaklı “Let’s Play Too” isimli eTwinning projesi Kasım ayında başlamış olup Mart ayında sona ermiştir. Katılımcıları Türkiye’ den 10 ortak Gürcistan’ dan 3 ortak olan uluslar arası bir projedir. Projemiz çocuğun merak duygusunun ve öğrenme becerisinin gelişmesine olanak sağlamıştır. Çocuklara eğlenerek kalıcı öğrenme fırsatı tanınmış, çocukların kendi tasarladıkları oyunları akranlarıyla ve aileleriyle oynama fırsatı sunulmuştur. Bunun yanında çocukların bahçe ve web2 araç oyunlarıyla tasarlanan tüm hedeflere başarılı bir şekilde ulaşılmıştır.  Projemizde ortaklarla değerlendirme toplantıları yapılmış ve son olarak öğrenci katılım belgeleri dağıtılmıştır.

Nurcan Öğretmenimize ve öğrencilerine yaptığı çalışmalardan dolayı teşekkür eder başarılarının devamını dileriz.

LET’S PLAY TOO CERTIFICATE OF PARTICIPATION

The eTwinning project named "Let's Play Too", founded by Nurcan GÜNER ÖZGÜR, one of the teachers of our school, started in November and ended in March. It is an international project with 10 partners from Turkey and 3 partners from Georgia. Our project enabled the development of the child's sense of curiosity and learning skills. Children were given the opportunity to learn permanently by having fun, and children were given the opportunity to play the games they designed with their peers and families. In addition, all the objectives designed with children's garden and web2 tool games were successfully achieved.  Evaluation meetings were held with partners in our project and finally student participation certificates were distributed.

We would like to thank Nurcan Teacher and her students for their work and wish them continued success.

Mrt

KÜTÜPHANE HAFTASI ETKİNLİKLERİ


Okulumuzda "26 Mart-1 Nisan Kütüphaneler Haftası " kapsamında öğrencilerde okuma alışkanlığını ve zevkini geliştirmek, kitap sevgisini artırmak, okuyucuların kitaplardan daha çok faydalanmalarını sağlamak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlenmiştir. Ayrıca kütüphanelerin gelişmesi için bilinçlendirme faaliyetleri gerçekleştirilmiştir.

Yürütülen çalışmaların başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesinde emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Mrt

21-26 MART ORMAN HAFTASI ETKİNLİKLERİ

Ormanlar, bir milletin en önemli zenginlik kaynağıdır. Çok uzun bir süreçte oluşan ormanlarımızı korumak ve yeni orman alanları oluşturmak hepimizin vatandaşlık görevidir. Bu vatandaşlık görevimizi yerine getirirken ağacı ve ormanı korumanın, uygarlığın en temel göstergesi olduğunu çocuklarımıza öğretmeli ve bu bilinçle ormanlarımıza sahip çıkmalıyız.

 

Ülkemizde ve dünyada çevre bilincini oluşturmak ve ormanların önemini vurgulamak için 21- 26 Mart tarihlerinde kutlanan Orman Haftasında Ormanların korunduğu ve gelecek kuşaklara yaşanabilir, sağlıklı ve yeşil bir dünya bırakmak için büyük önem arz etmektedir.

 

Okulumuzda 21-26 Mart Orman Haftası kapsamında, çeşitli eğitim etkinlikleri yapıldı. Konu anlatımı, sunular, görsel destek çalışmaları, sanat etkinlikleri, drama ve hikâye etkinlikleri ile ağaç ve orman sevgisini konusunda farkındalık yaratılmaya ve çalışıldı.

Yürütülen çalışmaların başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesinde emeği geçen öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

Mrt

KÜTÜPHANE GEZİLERİ

Okulumuz 3. ve 4. sınıf öğrencileri,  öğretmenleri eşliğinde İlçe  Halk Kütüphanesini  ziyaret ettiler. Okulumuz  öğrencileri, araştırma yaparken farklı kaynaklardan yararlanabilme becerisini kazanmanın önemini, yerinde gözlem yapmak amacıyla,  kütüphaneye gezisi düzenlenmiştir.

 

Gezide öğrencilerimiz kütüphane kullanım kuralları, kütüphanelerden nasıl ve hangi amaçlarla yararlanılacağı, okuma alışkanlığının hayatımıza kattıkları hakkında bilgiler edindiler. 

 

Görevlilerin rehberliğinde belirledikleri konularda oyunlarla ve farklı etkinlikler öğrenen öğrencilerimiz, aynı zamanda okumanın da keyfine vardılar.

Mrt

KÜTÜPHANE GEZİLERİ

Okulumuz Özel Eğitim, Ana Sınıfı, 1. Sınıf ve 2. Sınıf öğrencileri öğretmenleri eşliğinde İlçe  Halk Kütüphanesini  ziyaret ettiler. Okulumuz  öğrencileri, araştırma yaparken farklı kaynaklardan yararlanabilme becerisini kazanmanın önemini, yerinde gözlem yapmak öğrendiler.

Gezide öğrencilerimiz kütüphane kullanım kuralları, kütüphanelerden nasıl ve hangi amaçlarla yararlanılacağı, okuma alışkanlığının hayatımıza kattıkları hakkında bilgiler edindiler.

 

Görevlilerin rehberliğinde belirledikleri konularda oyunlar ve farklı etkinlikler öğrenen öğrencilerimiz, aynı zamanda okumanın da keyfine vardılar.